sjieke personal training

speciaal voor sjieke mama's & madammen

Voor wie?

De sjieke personal training is er voor alle mama's (to-be) en madammen die verantwoord en doelgericht willen trainen. Om zodoende fit te worden én te blijven. 

 

Tijdens een personal training werk je aan het door jou vooraf gestelde doel en stellen we het trainingsschema daarop af. Indien gewenst kijken we naar je voeding en leefstijl, daar waar nodig geven we je advies.

 

Zwanger en/of bevallen

We helpen je om tijdens je zwangerschap verantwoord te kunnen blijven sporten, om vervolgens na je bevalling weer gemakkelijker terug in vorm te komen én te blijven. Dit doen we door 1-op-1 begeleiding te bieden. Tijdens de training zullen er altijd oefeningen aangeboden worden voor de versterking van je core en van je grote spiergroepen. Ook trainen we specifiek je bekkenbodemspieren. De intensiteit van de trainingen zullen met je lichaam mee veranderen. 

 

Samen zorgen we ervoor dat je fit en gezond je zwangerschap doorloopt en dat je na je bevalling weer het sporten verantwoord kunt oppakken.

 

Het doel is in ieder geval om fit te blijven tijdens je zwangerschap, je fysiek voor te bereiden op de bevalling en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Dit onder persoonlijke begeleiding. 

 

Waarom trainen tijdens je zwangerschap?

  • Omdat trainen gezond is voor jezelf en je baby.
  • Je conditie en immuunsysteem verbetert.
  • Het bevordert een gezonde gewichtstoename tijdens je zwangerschap.
  • Het vermindert o.a. de kans op bekkenbodemproblemen (urineverlies) of een diastase (wijking van de buikspieren) die niet meer goed heelt.
  • Je humeur wordt er beter van door de endorfine die je aanmaakt.
  • Na de bevalling kom je gemakkelijker weer in vorm.
  • En eenmaal in vorm, dan wil je in vorm blijven door actief te blijven sporten. 

Wat sjiek sportique betreft is er geen enkele reden om niet te sporten!

   

Wanneer starten? 

Een personal training wordt in onderling overleg ingepland. Zo train je op een moment dat het jou het beste uitkomt. 

 

Zwanger:

Pas vanaf het 2e trimester is het raadzaam je sportschema aan te passen en bepaalde sporten te ontwijken.

 

Bevallen:
Afhankelijk van welk type bevalling je gehad hebt, kun je bij een vaginale bevalling zonder complicaties in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Klik hier voor meer info over bevallen & sporten.

  

Locatie?

sjiek sportique gaat (zeer waarschijnlijk ) in augustus 2020 een sjieke trainingsstudio aan huis bouwen (zie "Over sjiek sportique"). Daarom kunnen we tot die tijd alleen 1-op-1 trainingen bij jou thuis of op een buiten locatie verzorgen. Wij zorgen ervoor dat alle materialen die we tijdens een training nodig hebben aanwezig zijn.

 

Bij jouw thuis trainen heeft natuurlijk extra voordelen. Zo hoef je geen oppas te regelen, je bespaart tijd en je traint in je eigen vertrouwde omgeving.

 

Werkgebied

Ons werkgebied is in een straal van maximaal 10km (gemeten vanaf ons adres in Berg & Terblijt). 

 

Vragen of gewoon nieuwsgierig? Neem contact met ons op.