sjieke mama small group training (SGT)

speciaal voor sjieke mama's

Voor wie?

De sjieke mama small group training is er voor alle mama's (to-be) die zwanger zijn, recent zijn bevallen of al een tijdje geleden bevallen zijn. 

 

Wat houdt het in?

Tijdens een small group training, train je samen met andere mama's op een buitenlocatie.

Met behulp van dumbbells, elastieken, minibands, kettlebells etc. worden verschillende krachtoefeningen gedaan om de spieren te versterken. Alle spiergroepen komen aan bod.

 

Ben je zwanger? Dan werk je voornamelijk aan de versterking van je core en aan het versterken van de grote spiergroepen. Ook geven we specifieke aandacht aan je bekkenbodemspieren.

 

Ben je recent bevallen? Dan richten we ons erop om je lichaam weer rustig terug in vorm te krijgen. Uiteraard wordt er altijd rekening gehouden met je lichamelijke belastbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan een keizersnede die nog aan het genezen is of een eventuele diastase. 

 

Het doel is in ieder geval om samen fit te blijven, zodat je je zwangerschap zo fit mogelijk kunt doorlopen. Door te blijven sporten wordt je fysiek voorbereid op de bevalling. En na je bevalling helpen we je het sporten weer op te pakken, zodat je (weer) een fitte mama wordt en blijft!

 

En als je eenmaal weer een fitte mama bent, wil je dat natuurlijk ook blijven. Je kunt dan gewoon lekker bij ons door blijven trainen tijdens een sjieke mama training. 

 

Wat sjiek sportique betreft, is er geen enkele reden om niet te sporten!

 

Locaties & tijden: 

De small group trainingen worden op verschillende locaties gegeven.

  • De lessen vinden plaats op maandagavond om 19:00 uur bij het
    Robert Schumandomein te Randwijck.
  • Zondagochtend om 09:30 uur bij het Stadspark Maastricht bij de d'Artagnan.

Bij regen wordt de trainingslocatie van de d'Artagnan verplaatst naar het skatepark onder de JFK-brug. De Robert Schumandomein locatie is al overdekt. De trainingen zullen dus altijd doorgaan. 

Wil je liever een locatie bij jou in de buurt of liever een ander trainingsmoment? Ook dat is bespreekbaar, neem gerust contact met ons op. 

 

Wanneer starten? 

Je kunt ieder moment starten op basis van beschikbaarheid.


Starten na de bevalling? Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. 

 

Let op! Per groep is een beperkt aantal plekken beschikbaar (max. 5 personen).

Bij voldoende belangstelling zal er in onderling overleg een nieuwe groep gestart worden.

 

Vragen of gewoon nieuwsgierig? Neem contact met ons op.